GRZYBICA PAZNOKCIA

Grzybica paznokcia - Częstochowa

Grzybica paznokci Częstochowa – to hasło często wpisywane jest w wyszukiwarki internetowe. Od dzisiaj nie musisz tego robić, ponieważ tym problemem profesjonalnie zajmie się nasze Centrum Podologiczne w Częstochowie. Grzybicy paznokci nie należy lekceważyć, gdyż łatwo rozprzestrzenia się na stopy. Jeżeli odczuwasz swędzenie czy pieczenie stóp to warto skonsultować się z podologiem, który podejmie odpowiednie leczenie i podpowie, co zrobić, by zminimalizować ryzyko rozwoju choroby. Leczenie grzybicy paznokci na terenie Częstochowy i w okolicach jest możliwe, jednak najlepiej skorzystać z porad profesjonalnych i doświadczonych pracowników z indywidualnym podejściem do każdego pacjenta.

Grzybica paznokci – czynniki wywołujące chorobę

Grzybica paznokci najczęściej spowodowana jest dermatofitami, rzadziej drożdżakami lub pleśniakami. Większość, bo aż 90% infekcji powstaje po wewnętrznej stronie płytki, tam, gdzie jest ona bardziej miękka. Produkty odpadowe przemiany materii grzybów dają charakterystyczne zabarwienie (ciemnobrązowe, jasnożółte, czarne albo białe), a rozpad komórek paznokcia powoduje jego łamliwość i powstawanie typowego zapachu. Grzybica paznokci występuje u starszych osób dużo częściej niż u młodych. Łatwo jest pomylić grzybicę z innymi chorobami paznokci takimi jak: dystrofia płytki, onycholiza, łuszczyca paznokci czy egzema chroniczna.

Przedostawanie się grzybów na skórę dłoni czy stóp zdarza się rzadko i wymaga specyficznych warunków, np. długość trwania choroby lub niesprzyjający stan zdrowia pacjenta. Rozwojowi grzybicy sprzyja ogólne osłabienie organizmu, choroby wewnątrzustrojowe, wilgoć w butach oraz brak odpowiedniej higieny. Zazwyczaj leczenie jest bardzo trudne. Preparaty do stosowania miejscowego bywają nieskuteczne dlatego bardzo często leczenie prowadzone jest lekami przyjmowanymi doustnie. Wyniki badań wskazują, że nawet po skutecznym leczeniu grzybicy istnieje duże ryzyko reinfekcji. W poszczególnych schorzeniach skóry czy chorobach ogólnoustrojowych wymienione zmiany płytek paznokciowych mogą i często występują równocześnie. Dla podologa bardzo istotne znaczenie ma ich prawidłowe różnicowanie ponieważ od tego zależy powodzenie wprowadzonej terapii.

Pozbądź się grzybicy paznokci w Częstochowie

Jeżeli grzybica paznokcia towarzyszy Ci już jakiś czas to najwyższa pora, aby zerknął na nią podolog z Częstochowy. Grzybica paznokci u nóg powoduje odbarwienie paznokcia, pofałdowania powierzchni, a nawet odklejenia się płytki paznokcia od łożyska. Warto zgłosić się do specjalisty jak najszybciej, w celu diagnozy i wdrożenia odpowiedniego leczenia, dzięki któremu można powstrzymać dalszy rozwój choroby. Nasze Centrum Podologiczne wykonuje zabiegi podologiczne na terenie Częstochowy.

Warto zaufać odpowiedniemu specjaliście, gdyż taka osoba proponuje wiele skutecznych rad na przyszłość, dzięki którym zminimalizujesz ryzyko wystąpienia nawrotu grzybicy. Leczenie chorób stóp w Częstochowie i każdym innym mieście powinno odbywać się w odpowiednich warunkach, komfortowych dla pacjenta. Zapewniamy wygodę, dlatego skorzystaj z naszych usług i raz na zawsze pozbądź się uciążliwej grzybicy paznokci i stóp.