CHOROBY PAZNOKCI STÓP

Choroby paznokci stóp Częstochowa

Jednym z najczęstszych powodów, z którego pacjenci trafiają do gabinetu podologicznego są paznokcie zmienione chorobowo. Częstochowa to miasto, w którym prowadzimy profesjonalne Centrum Podologiczne, dlatego, jeżeli masz problem dotyczący stóp, to nasz podolog z Częstochowy chętnie się nim zajmie, aby ulżyć Ci w bólu i cierpieniu.

Paznokcie zmienione chorobowo – u kogo występują?

Najczęściej osoby skarżą się na nieestetyczny wygląd paznokci lub ból jaki powodują. Zdrowa płytka paznokciowa powinna być połyskliwa, koloru różowego, z dobrze widocznym białawym obłączkiem, paznokieć nie powinien posiadać jakichkolwiek zmian w zabarwieniu, jak i strukturze.

Takie zmiany najczęściej są wynikiem nieprawidłowości i często na ich podstawie można postawić diagnozę o stanie zdrowia. W większości przypadków uwidaczniają się dopiero po jakimś czasie, w momencie wzrostu płytki. Zmiany te mogą mieć charakter trwały lub przejściowy,mogą pojawiać się w przebiegu różnych chorób, takich jak:

• cukrzyca,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • przewlekła niewydolność żylna,
  • choroby tarczycy, choroby układu pokarmowego,
  • stany zapalne wywołane przez zakażenia bakteryjne,
  • wirusowe i grzybicze.

Bardzo często powodem ich odmiennego wyglądu są urazy lub deformacje kostno-stawowe. Czasami postawienie trafnej diagnozy nie jest takie łatwe, dzieje się tak ponieważ trudno określić, co tak naprawdę deformuje paznokcie, zwłaszcza, że szkodliwych czynników jest wiele i mogą się na siebie nakładać.

Tego typu nieprawidłowości zwiększają się wraz z wiekiem pacjenta i mimo, że w wielu przypadkach nie są przyczyną bólu, ani znacząco nie wpływają na ogólny stan zdrowia, to wiele osób czuje zakłopotanie związane z ich kondycją i wyglądem.

Zmian na paznokciach możemy wyróżnić bardzo wiele. Najczęściej mamy do czynienia w swojej praktyce podologicznej z:

Paznokcie zmienione chorobowo – pozostałe usługi naszego Centrum Podologicznego

Dobieramy także wkładki ortopedyczne w Częstochowie i wykonujemy liczne zabiegi podologiczne w Częstochowie, dlatego, jeżeli cierpisz z powodu wad postawy lub Twoje paznokcie nie wyglądają atrakcyjne i są obolałe, to zadzwoń i umów się na wizytę. Chętnie pomożemy i dobierzemy odpowiednią formę leczenia.